So, I'm going to write this presentation in Finnish and English, and English'll be marked with an underline.
Tämän esittelyn suomeksi ja englanniksi, ja englanti merkataan alaviivalla.
It's a RPG Game, partially based on a Light Novel/Manhua(a Chinese comic), called Douluo Dalu, A.K.A Combat Continent or Soul Land depending on the translation. The story is currently being translated by BlueSilverTranslations.
Se on Roolipeli, joka osittain perustuu kevytnovelliin/Manhua:an(Kiinalainen sarjakuva), nimeltään Douluo Dalu, A.K.A taistelumanner tai sielu maa käännöksestä riippuen. Tarinaa kääntää tällä hetkellä BlueSilverTranslations.
The original idea for the game would've allowed the player to choose two different sides of the story to follow, fighting for either the Beast Spirit users, who transform into half human, half animal forms, or the Machine Spirit users, who as the name might imply, use Machine spirits to fight for them.
But, due to time restraints, we couldn't implement that feature, so we had to choose one side to follow. And since I was in charge for designing the enemies, we chose to go with the Beast Spirits, as it was easier for me to design mechanical enemies.
Pelin alkuperäinen idea oli antaa pelaajan valita kahdesta eri puolesta, jonka tarinaa sitten seurattaisiin, taistellen joko Peto-henkien käyttäjien puolella, jotka muuttuvat puoli-ihmis, puoli-eläin muotoihin, tai Kone-henkien käyttäjien puolella, jotka kuten nimestä voi jo päätellä, käyttävät Kone-henkiä taistelemaan heidän puolesta.
Mutta aikarajoituksien takia, emme voineet tehdä tätä, joten meidän täytyi valita yksi puoli jota seurata. Ja koska minä olin vihollisten suunnittelusta vastaava henkilö, ja koska minulle oli helpompaa suunnitella mekaanisia vihollisia, me menimme Peto-henkien puolelle.
Now, both sides could've easily been portrayed as villainous and hatable, or as heroic and likable, as both sides had good and bad people and traits in them. The "Users" could have and will be displayed as cold, pragmatic people who are thinking with a risk-vs-reward-vs-effort mindset, but they could've also be seen as smart and civilized people, who will think before acting.
Kummatkin puolet olisi voitu helposti näyttää pahiksinia ja vihattavina, tai sankarillisinä ja pidettävinä, koska molemmilla puolilla oli hyviä ja pahoja henkilöitä ja piirteitä. "Käyttäjät" olisi jo alkuperäisessä conceptissa voitu näytetty pragmaattisina ja kylminä henkilöinä, jotka ajattelevat riski-vs-palkkio-vs-panostus mielentilalla, mutta heidät olisi voitu myös nähty viisaina ja sivistyneinä ihmisinä, jotka ajattelevat ennen kuin tekevät mitään.
And alternatively the "Beasts" could've be seen as animalistic savages, who act on their basic instincts, only displaying higher intelligence if their Beast Spirit happens to be the right kind, or if their own willpower is strong enough. And on the other hand, they could be seen as empathic people with a strong sense of community.
Ja vastaavasti "Pedot" olisi voitu nähdä eläimellisinä raakalaisina, jotka seuraavat heidän perusvaistojaan, näyttäen korkeampaa älykkyyttä jos heidän peto-henki sattuu olemaan oikeaa sorttia, tai jos heidän oma tahdonvoimansa on tarpeeksi vahva. Ja toiselta kannalta, heidät voidaan myös nähdä empaattisina ihimisinä, joilla on vahva yhteisöllisyys.
But, due to time constraints, we had to go with a rather cliche'd setting, and change quite a lot of what I had originally planned for the game, making it so that the leader of the "Beasts" is the rightful Queen of the kingdom, but her kingdom was taken from her when the "Users" attacked, and drove her and the other survivors into the forests.
I also had to change the Machine Spirits to "Artificial" Spirits, that are created by bonding the soul of a person to a machine, by carving runes into the body of both the user and the machine
So yeah, I'm somewhat disappointed, but adaptability is what's important in survival, so I'll take what I can get.
Mutta, aikarajoituksien takia, meidän täytyi mennä joksenkin kliseisellä asetelmalla, ja muuttaa aika paljon siitä mitä alunperin suunnittelin pelille, muunsin "Petojen" johtajan valtakunnan oikeaksi hallitsijaksi, jonka valtakunta ryöstettiin häneltä kun "Käyttäjät" hyökkäsivät, ja ajoivat hänet ja kaikki muut selviytyjät metsiin.
Minun täytyi myös muuntaa kone-henget "Keinotekoisiksi" hengiksi, jotka luodaan yhdistämällä ihmisen sielu koneeseen, kaivertamalla ruuneja käyttäjään ja koneeseen.
Joten, joo, olen pikkuriikkisen pettynyt, mutta kyky soveltua on tärkeintä selviytymisessä, joten otan sen minkä saan.
If you want to play the game, download it here
Jos haluat pelata peliä, lataa se tästä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti